vendredi 17 mars 2017

Expérience de voyage en bus myanmar de nuit

275x180-bus-myanmar-0Si vous avez tout votre temps pour voyager en Birmanie et que vous voulez réduire les coûts, le bus myanmar de nuit est une excellente option pour vous...

 

Si vous avez tout votre temps pour voyager en Birmanie et que vous voulez réduire les coûts, le bus myanmar de nuit est une excellente option pour vous.

 

Les passagers de bus longue distance sont souvent ennuyés à chaque fois qu'ils doivent prendre ces bus parce que le temps passe lentement et les services sont limités. Toutefois, si vous aimez voyager comme un routard, le déplacement en bus est un choix à ne pas manquer dans un nouveau pays.

 

Pour se déplacer entre les villes lors de votre voyage birmanie individuel, il y a deux moyens de transport populaires, l’un est l’avion et l’autre c’est l’autocar interurbain. Avec les avions, vous économiserez beaucoup de temps ; les célèbres attractions du Myanmar sont situées dans des villes très éloignées l’une à l’autre. Cependant, les tarifs des vols domestiques dans ce pays sont encore élevés et la réservation des billets n’est pas pratique. Actuellement, seulement 1 ou 2 compagnies aériennes permettent aux clients de réserver en ligne. Sinon, vous devrez demander à un agent de voyage de le faire à votre place.

 

 

bus-myanmar-1
(Photo: Internet - Une station de bus à Yangon, Myanmar - bus Myanmar)

 

 

Le transport par bus est le choix préféré des voyageurs lorsqu’ils font des circuits en Birmanie. Les compagnies de transport sont récentes mais leur qualité de services est très professionnelle et méthodique. Les bus myanmar ont généralement été importés de l'étranger donc leur état reste neuf et moderne. Le véhicule est bien équipé avec des équipements de confort tels que le plein écran pour regarder des films, écouter de la musique et avec des sièges confortables et spacieux.

 

 

Vous pouvez également être assuré de la qualité et de la sécurité lors d'un déplacement en bus birmanie. Il y a des agents de bord et les passagers se verront distribuer des couvertures, une bouteille d’eau potable, des affaires d'hygiène personnelle (serviettes, brosses à dents). Le réseau routier du Myanmar n’est pas en bon état partout, mais les routes sont assez désertes et les arrêts sont très propres et réglementés.

 

 

Normalement, dans le but d'explorer pleinement le Myanmar, vous devrez prendre un tour dans l'ordre suivant: Yangon - Bagan - Mandalay - Inle - Yangon. Les deux plus longs trajets sont Yangon - Bagan et Inle - Yangon, espacées d'environ 600 km et durent environ 10-12 heures. D’autres trajets comme Bagan - Mandalay - Inle sont plus rapprochés, environ 5-6 heures.

 

 

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(Photo: Internet - A l'intérieur d’un bus au Myanmar)

 

 

 

Des itinéraires plus spécifiques pour vous en déplacement en bus lors de votre voyage en birmanie individuel

 

 

 

Trajet Yangon - Bagan

 

Si vous vous déplacez du Vietnam par Vietnam Airlines, il y a souvent des vols de départ de Hanoi à 16h50 qui arrivent à l'aéroport international de Yangon à 18h10. Des vols de départ de Hô-Chi-Minh-Ville partent plus tôt, vers 11h45 et arrive à 13h15. Normalement, Il vous faut environ 45 minutes à une heure pour faire les procédures d'immigration, de change et de récupération des bagages. Après son arrivée à Yangon, pour gagner du temps, vous devrez prendre un autre vol de correspondance à Bagan le jour même. Cette étape prend environ 10 heures pour 600 kilomètres de distance.

 

 

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(Photo: Internet - Une aire de repos sur la route de Bagan lors de votre circuit en Birmanie)

 

 

Maintenant, si vous voyagez au Myanmar, vous verrez qu’il y a de nombreuses compagnies de transport touristique, mais les plus célèbres sont JJ Express et Elite Express. Pour le trajet Yangon - Bagan, vous pouvez choisir l'une des deux. Les bus myanmar partiront de la station de bus Aung Mingalar, à seulement 20-30 minutes de l'aéroport.

 

Avec JJ Express, l’heure de départ est 20h00 et le prix du billet est de 18.500 kyats, tandis que les tarifs proposés par Elite Express ne coûtent que 14.200 kyats avec l’heure de départ plus tard à 21h30. En ce qui concerne la qualité du service, les deux sociétés sont égales.

 

 

Trajet Yangon - Mandalay

 

JJ Express exploite également le trajet de Yangon à Mandalay, la ville célèbre avec le pont en teck U Bein le plus ancien du monde. Des véhicules partent de Yangon à 9h00 et 21h30. Son tarif normal est de 11.000 kyats. Des billets en classe premium au départ à 21h00 sont aussi disponibles, au prix de 18.500 kyats. De Yangon à Mandalay, il faudra environ 10 heures pour 650 km de distance.

 

 

Trajets Mandalay - Taunggyi (Lac Inle)

 

Des bus de JJ express partent à 22h00 tous les jours, et arrivent à Taunggyi (Lac Inle) à 5h00 du matin, pour un tarif de 11.000 kyats. Ce trajet n’est pas aussi long avec une distance de 250 kilomètres. Le temps de voyage est de 4 à 5 heures.

 

 

Trajet Bagan - Taunggyi (Lac Inle)

 

Pour cette étape, vous pouvez demander à l'hôtel ou une auberge de réserver le billet de la compagnie d’autobus Bgan Minthar qui coûte 11.000 kyats. Il y a deux départs à choisir : un à 7h30 et l’autre à 19h30. Vous n’avez pas besoin d’aller aux stations de bus car la compagnie va envoyer un bus à l'hôtel pour vous récupérer. Cette étape prend environ 7 heures de voyage, vous arriverez donc à environ 3h00 du matin.

 

 

Trajet Taunggyi (Inle) - Yangon

 

De Taunggyi (Inle) à Yangon, vous pouvez continuer à vous déplacer en bus myanmar comme JJ Express. Départ à 17h30 de Taunggyi au prix de 18.500 kyats, ce qui comprend également le dîner. C'est le voyage en Birmanie le plus long en bus car vous allez rester dans le véhicule pendant environ 12 heures et n’arriverez à Yangon que le lendemain matin. Malgré ce trajet de route du col, le bus roule tout doucement et vous pouvez tranquillement dormir jusqu'au matin.

 

 

 

Quelques remarques concernant les déplacements en Myanmar bus lors de votre voyage en birmanie individuel

 

  • Vous pouvez réserver les billets de la compagnie JJ Express via Facebook (JJ-Express Highway Bus). La compagnie aura besoin des noms et des numéros de passeport des passagers. Une fois terminer la réservation, la société annoncera l’heure et le lieu d’attente avec d'autres instructions spécifiques. Vous devrez les contacter une à 2 semaines à l’avance. Pour Elite Express, vous pouvez demander au chauffeur du taxi de vous amener à ses agences officielles pour acheter des billets.

 

  • Certains bus myanmar sont dotés d’un climatiseur assez froid, de sorte que vous devrez préparer des couvertures, des vestes fines, des foulards et des chaussettes.

 

  • Les aires de repos des compagnies d’autobus sont équipées de toilettes propres, avec des restaurants pour servir les touristes.

 

  • De la gare Aung Mingalar (Yangon) au centre, prendre un taxi vous coûtera de 6.000 à 8.000 kyats; de la Gare Nyaung Oo (Bagan), vous pouvez prendre un cheval au prix de 1000 kyats / personne jusqu'au lieu où vous souhaitez vous rendre. Le déplacement prend environ 15 à 20 minutes; de la gare Nyaung Shwe (Inle) à l'hôtel, vous pouvez louer un tuk tuk de 500 à 1000 kyats / personne. Au taux de change en Octobre 2014, 1 USD est équivalent à 985 kyats.

 

  • Vous devriez voyager en Birmanie en bus de nuit pour gagner du temps ainsi qu'une nuit à l'hôtel.

 

  • Les tarifs et les heures de départ datent de 2014 ; il se peut qu'ils aient subis des modifications.

 

  • Vous pouvez visiter le site pour vous renseigner sur l'heure de départ et les tarifs.

 

  • Si vous suivez d’autres itinéraires, ou pour retourner sur vos pas, vous devriez demander à l'hôtel, ou à l’agence de voyage pour les départs et derniers tarifs.

 

 

 

Le Myanmar nous fascine par son charme authentique, sa beauté culturelle et la gentillesse de ses habitants. Pour les routards, un voyage individuel en bus de nuit au myanmar sera certainement une expérience inoubliable, amusante et à la fois économique. Voyager autrement pour voir les choses autrement !

 

 

 

Voir Plus: http://ift.tt/2ntYmLg

Comment se déplacer en bus birmanie?

bus birmanieLorsque vous voyagerez en Birmanie, vous verrez qu’il y a beaucoup de moyens de transport pour vous permettre de visiter et explorer ce beau pays. Parmi eux, de nombreux touristes choisissent le bus Birmanie comme moyen principal de circulation, pour sa bonne qualité de service, son prix pas cher et parce qu'il dessert la plupart des célèbres sites touristiques....

 

Lorsque vous voyagerez en Birmanie, vous verrez qu’il y a beaucoup de moyens de transport pour vous permettre de visiter et explorer ce beau pays. Parmi eux, de nombreux touristes choisissent le bus Birmanie comme moyen principal de circulation, pour sa bonne qualité de service, son prix pas cher et parce qu'il dessert la plupart des célèbres sites touristiques.

 

 

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(Photo: Internet - Bus Birmanie)

 

Votre carnet de voyage Birmanie sera plus amusant avec une expérience de voyage en bus myanmar.
Si vous cherchez des préférences, vous trouverez ci-dessous des informations utiles concernant des feuilles de route, des tarifs ainsi que des notes spécifiques concernant les bus birmanie.

 

 

 

Zone d'exploitation des bus Birmanie

 

 

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(Photo: Internet - Bus Birmanie)

 

Les grandes villes telles que Yangon, Mandalay ou Bagan sont des arrêts familiers des lignes de bus populaires au Myanmar. Les stations de bus sont souvent situées assez loin du centre-ville mais dans les villes touristiques citées au-dessus, les arrêts sont tout près des sites qui certainement faciliteront les visites. Pour ceux qui font des circuits en Birmanie, en visitant des villes où les arrêts de bus sont loin, vous pouvez faire appel aux autres moyens de transport.

 

 


Où acheter des billets de bus birmanie?

 

Pour l’achat d’un billet de bus birmanie, il y a différentes possibilités, telles que:

  • Commander vos billets en ligne sur le site de la compagnie de transport ou via des services intermédiaires
  • Demander à la réception de l’hôtel de réserver un billet de bus
  • Achetez vos billets directement à l'arrêt de bus

 

Note: En particulier, si vous souhaitez faire un circuit en Birmanie pendant la haute saison de Novembre à Avril, ou durant le festival Thingyan - la célébration du Nouvel An au Myanmar, la réservation préalable est encore plus recommandée.

 

 


Informations sur les tarifs de bus birmanie

 

Reconnu comme un transport public pas cher, les bus birmanie permettent aux visiteurs de se déplacer d'un point à un autre. Le prix des billets varient entre 10.000 et 18.000kyat en fonction de la distance à parcourir et de la qualité de l'entreprise de transport.
Les trajets en bus birmanie sont souvent plus rapides et moins chers que ceux en train. Cependant, les bus commencent généralement à 4h00 et se terminent à 22:00 tous les jours.

 

 

 

Liste des lignes de bus en birmanie

 

Voici quelques lignes de bus populaire au Myanmar.

 

  • Yangon - Mandalay: station de départ Aung Mingalar, terminus à Kywel Kan. Nom de la compagnie de transport : Elite. L’heure de départ: 21h30, l’heure d’arrivée: 5h du matin.

 

  • Mandalay - Yangon: station de départ Kywel Sel Kan, terminus à Aung Mingalar à. Nom de la compagnie de transport : Elite. L’heure de départ: 21h30, l’heure d’arrivée: 5h du matin.

 

  • Yangon - Bagan: station de départ: Aung Mingalar, terminus à Shwe See Khon. Noms des compagnies de transport : Bagan Minthar et A Yein Damar. L’heure de départ: 20h30, l’heure d’arrivée: 6.30.

 

  • Bagan - Yangon: station de départ: Nyaung Oo, terminus à: Aung San. Nom de la compagnie de transport : JJ. L’heure de départ: 8:30, l’heure d’arrivée 17:30

 

  • Mandalay - Bagan: station de départ: Kywel Sel Kan, terminus à: Nyaung Oo. Nom de la compagnie de transport : Shwe Mann Thu. L’heure de départs: 8.30, l’heure d’arrivée: 12h30.

 

  • Bagan - Mandalay : station de départ Nyaung Oo, terminus à Kywel Sel Kan. Nom de la compagnie de transport : Bagan Minthar. L’heure de départs : 8h, l’heure d’arrivée : 14h.

 

 

 

Quelques remarques pour un voyage en bus birmanie

 

  • Le prix d’un billet de bus en Birmanie n’est pas homogène, il varie en fonction de la classe de réservation. Il y a aussi une différence de prix entre les touristes et les résidents locaux. Outre les tarifs, les horaires de départ des bus peuvent être changés, les clients doivent contacter les compagnies de transport pour obtenir des informations plus précises.

 

  • Au Myanmar, il y a beaucoup de lignes de bus de nuit, en particulier sur le trajet de Yangon à Mandalay. Le trajet de Yangon à Mandalay est très rapide. De plus, les prix des billets de jour seront généralement moins chers que ceux de nuit. Les visiteurs en voyage en Birmanie peuvent considérer cela pour optimiser leur circuit.

 

  • La plupart des bus birmanie ne dispose pas de toilettes dans le bus. Pour cette raison, toutes les 2 heures, le conducteur s'arrêtera à un point afin que les visiteurs puissent se reposer, aller aux toilettes ainsi que manger quelque chose.

 

  • Lors que vous voyagez en bus en Birmanie, on va habituellement vous attribuer gratuitement une bouteille d'eau avec une mince couverture pour vous couvrir, comme le climatiseur fonctionne en permanence même durant la nuit. Certains véhicules ne sont pas équipés d’un climatiseur mais il est conseillé de vous couvrir avec une petite veste pendant le sommeil parce qu’il fait assez froid la nuit au Myanmar.

 

  • Avant d'acheter un billet, vous devez faire attention à l’état des bus. La plupart des bus au Myanmar servant aux touristes sont des bus neufs et modernes, mais dans certains endroits où il y moins de touristes, les bus sont moins biens, sans fenêtres et parfois transportent même des marchandises et du bétail, ce qui donnent une mauvaise odeur.

 

Voyager en bus au Myanmar sera une expérience très intéressante et inoubliable pour ceux qui sont déjà familiers d’autres moyens de transport tels que les avions ou les taxis. De plus, cela vous fera de très bonnes anecdotes à raconter dans votre carnet de voyage Birmanie. Vous allez voir la beauté de la terre sacrée sous différents aspects. N’hésitez plus, un grand voyage exceptionnel vous attend !

 

 


À côté des informations sur le bus birmanie, notre site web vous donne des conseils très pratiques notamment le climat du Myanmar, donc pour en savoir plus, veuillez cliquer sur la rubrique « quand partir au birmanie ».

 

 

 

Voir Plus: http://ift.tt/2ntVtdi

jeudi 16 mars 2017

Giving Away the Farm: Proposal Development for New SEO Agencies

Posted by BrianChilds

There's a huge difference between making money from selling SEO and actually making a living — or making a difference, for that matter. A new marketing agency will quickly discover that surviving on $1,000 contracts is challenging. It takes time to learn the client and their customers, and poorly written contracts can lead to scope creep and dissatisfied clients.

It's common for agencies to look for ways to streamline operations to assist with scaling their business, but one area you don't want to streamline is the proposal research process. I actually suggest going in the opposite direction: create proposals that give away the farm.

Details matter, both to you and your prospective client

I know what you’re thinking: Wait a minute! I don’t want to do a bunch of work for free!

I too am really sensitive to the idea that a prospective client may attempt to be exploitative. I think it's a risk worth taking. Outlining the exact scope of services forces you to do in-depth research on your prospect’s website and business, to describe in detail what you're going to deliver. Finding tools and processes to scale the research process is great, but don’t skip it. Detailing your findings builds trust, establishes your team as a high-quality service provider, and will likely make you stand out amongst a landscape of standard-language proposals.

Be exceptional. Here's why I think this is particularly important for the proposal development process.

Avoid scope creep & unrealistic expectations

Just like the entrepreneur that doesn’t want to tell anyone their amazing idea without first obtaining an NDA, new SEO agencies may be inclined to obscure their deliverables in standard proposal language out of fear that their prospect will take their analysis and run. Generic proposal language is sometimes also used to reduce the time and effort involved in getting the contract out the door.

This may result in two unintended outcomes:

  1. Lack of specific deliverables can lead to contract scope creep.
  2. It can make you lazy and you end up walking into a minefield.

Companies that are willing to invest larger sums of money in SEO tend to have higher expectations, and this cuts both ways. Putting in the work to craft a detailed proposal not only shows that you actually care about their business, but it also helps manage the contract's inevitable growth when you're successful.

Misalignment of goals or timelines can sour a relationship quickly. Churn in your contracts is inevitable, but it's much easier to increase your annual revenue by retaining a client for a few more months than trying to go out and find a replacement. Monetizing your work effectively and setting expectations is an excellent way to make sure the relationship is built on firm ground.

Trust is key

Trust is foundational to SEO: building trustworthy sites, creating valuable and trustworthy content, becoming a trusted resource for your community that's worth linking to. Google rewards this kind of intent.

Trust is an ethos; as an SEO, you're a trust champion. You can build trust with a prospect by being transparent and providing overwhelming value in your proposal. Tell your clients exactly what they need to do based on what you discover in your research.

This approach also greases the skids a little when approaching the prospect for the first time. Imagine the difference between a first touch with your prospect when you request a chance to discuss research you’ve compiled, versus a call to simply talk about general SEO value. By developing an approach that feels less like a sales process, you can navigate around the psychological tripwires that make people put up barriers or question your trustworthiness.

This is also referred to as "consultative sales." Some best practices that business owners typically respond well to are:

  • Competitive research. A common question businesses will ask about SEO relates to keywords: What are my competitors ranking for? What keywords have they optimized their homepage for? One thing I like to do is plug the industry leader’s website into Open Site Explorer and show what content is generating the most links. Exporting the Top Pages report from OSE makes for a great leave-behind.
  • Top questions people are asking. Research forum questions that relate to the industry or products your prospect sells. When people ask questions on Yahoo Answers or Quora, they're often doing so because they can’t find a good answer using search. A couple of screenshots can spark a discussion around how your prospective client’s site can add value to those online discussions.

Yes, by creating a more detailed proposal you do run the risk that your target company will walk away with the analysis. But if you suspect that the company is untrustworthy, then I'd advise walking away before even building the analysis in the first place; just try getting paid on time from an untrustworthy company.

Insights can be worth more

By creating a very transparent, "give away the farm"-type document, SEOs empower themselves to have important discussions prior to signing a contract. Things like:

  • What are the business goals this company wants to focus on?
  • Who are the people they want to attract?
  • What products or pages are they focused on?

You’ll have to understand at least this much to set up appropriate targeting, so all the better to document this stuff beforehand. And remember, having these conversations is also an investment in your prospect’s time — and there's some psychology around getting your target company to invest in you. It's called "advancement" of the sale. By getting your prospect to agree to a small, clearly defined commitment, it pulls them further down the sales funnel.

In the case of research, you may choose to ask the client for permission to conduct further research and report on it at a specified time in the future. You can use this as an opportunity to anchor a price for what that research would cost, which frames the scope of service prices later on.

By giving away the farm, you'll start off the relationship as a trusted advisor. And even if you don’t get the job to do the SEO work itself, it's possible you can develop a retainer where you help your prospect manage digital marketing generally.

Prepping the farm for sale

It goes without saying, but making money from SEO requires having the right tools for the job. If you're brand-new to the craft, I suggest practicing by auditing a small site. (Try using the site audit template we provide in the site audit bootcamp.) Get comfortable with the tools, imagine what you would prioritize, and maybe even do some free work for a site to test out how long it takes to complete relatively small tasks.

Imagine you were going to approach that website and suggest changes. Ask yourself:

  • Who are they selling to?
  • What keywords and resources does this target user value?
  • What changes would you make that would improve search rank position for those terms?
  • What would you do first?
  • How long would it take? (In real human time, not starving-artist-who-never-sleeps time.)

Some of the tools that I find most helpful are:

  • Moz Pro Campaigns > Custom Reports. This is an easy one. Create a Moz Pro campaign (campaigns are projects that analyze the SEO performance of a website over time) and then select “Custom Reports” in the top-right of the Campaign interface. Select the modules you want to include — site crawl and keyword rankings against potential competitors are good ones — and then offer to send this report to your prospect for free. It's a lot harder for a customer to turn something off than it is to turn something on. Give away a custom report and then set up time to talk through the results on a weekly basis.
  • Builtwith.com. This free service allows you to investigate a number of attributes related to a website, including the marketing software installed. Similar to a WHOIS search, I use this to understand whether the prospect is overloaded with software or if they completely lack any marketing automation. This can be helpful for suggesting tools that will improve their insights immediately. Who better to help them implement those tools or provide a discount than you?
  • Keyword Explorer > Lists. Create a list in Keyword Explorer and look for the prevalence of SERP features. This can tell you a lot about what kinds of content are valuable to their potential visitor. Do images show up a lot? What about videos? These could be opportunities for your customer.
  • MozBar. Use the Page Analysis tab in MozBar to assess some of the website’s most important pages. Check page load speed in the General Attributes section. Also see if they have enticing titles and descriptions.
  • Site crawl. If you don’t have Moz Pro, I recommend downloading Screaming Frog. It can crawl up to 500 pages on a site for free and then allow you to export the results into a .csv file. Look for anything that could be blocking traffic to the site or reducing the chance that pages are getting indexed, such as 4XX series errors or an overly complex robots.txt file. Remedying these can be quick wins that provide a lot of value. If you start a Moz Pro campaign, you can see how these issues are reduced over time.

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Giving Away the Farm: Proposal Development for New SEO Agencies

Posted by BrianChilds

There's a huge difference between making money from selling SEO and actually making a living — or making a difference, for that matter. A new marketing agency will quickly discover that surviving on $1,000 contracts is challenging. It takes time to learn the client and their customers, and poorly written contracts can lead to scope creep and dissatisfied clients.

It's common for agencies to look for ways to streamline operations to assist with scaling their business, but one area you don't want to streamline is the proposal research process. I actually suggest going in the opposite direction: create proposals that give away the farm.

Details matter, both to you and your prospective client

I know what you’re thinking: Wait a minute! I don’t want to do a bunch of work for free!

I too am really sensitive to the idea that a prospective client may attempt to be exploitative. I think it's a risk worth taking. Outlining the exact scope of services forces you to do in-depth research on your prospect’s website and business, to describe in detail what you're going to deliver. Finding tools and processes to scale the research process is great, but don’t skip it. Detailing your findings builds trust, establishes your team as a high-quality service provider, and will likely make you stand out amongst a landscape of standard-language proposals.

Be exceptional. Here's why I think this is particularly important for the proposal development process.

Avoid scope creep & unrealistic expectations

Just like the entrepreneur that doesn’t want to tell anyone their amazing idea without first obtaining an NDA, new SEO agencies may be inclined to obscure their deliverables in standard proposal language out of fear that their prospect will take their analysis and run. Generic proposal language is sometimes also used to reduce the time and effort involved in getting the contract out the door.

This may result in two unintended outcomes:

  1. Lack of specific deliverables can lead to contract scope creep.
  2. It can make you lazy and you end up walking into a minefield.

Companies that are willing to invest larger sums of money in SEO tend to have higher expectations, and this cuts both ways. Putting in the work to craft a detailed proposal not only shows that you actually care about their business, but it also helps manage the contract's inevitable growth when you're successful.

Misalignment of goals or timelines can sour a relationship quickly. Churn in your contracts is inevitable, but it's much easier to increase your annual revenue by retaining a client for a few more months than trying to go out and find a replacement. Monetizing your work effectively and setting expectations is an excellent way to make sure the relationship is built on firm ground.

Trust is key

Trust is foundational to SEO: building trustworthy sites, creating valuable and trustworthy content, becoming a trusted resource for your community that's worth linking to. Google rewards this kind of intent.

Trust is an ethos; as an SEO, you're a trust champion. You can build trust with a prospect by being transparent and providing overwhelming value in your proposal. Tell your clients exactly what they need to do based on what you discover in your research.

This approach also greases the skids a little when approaching the prospect for the first time. Imagine the difference between a first touch with your prospect when you request a chance to discuss research you’ve compiled, versus a call to simply talk about general SEO value. By developing an approach that feels less like a sales process, you can navigate around the psychological tripwires that make people put up barriers or question your trustworthiness.

This is also referred to as "consultative sales." Some best practices that business owners typically respond well to are:

  • Competitive research. A common question businesses will ask about SEO relates to keywords: What are my competitors ranking for? What keywords have they optimized their homepage for? One thing I like to do is plug the industry leader’s website into Open Site Explorer and show what content is generating the most links. Exporting the Top Pages report from OSE makes for a great leave-behind.
  • Top questions people are asking. Research forum questions that relate to the industry or products your prospect sells. When people ask questions on Yahoo Answers or Quora, they're often doing so because they can’t find a good answer using search. A couple of screenshots can spark a discussion around how your prospective client’s site can add value to those online discussions.

Yes, by creating a more detailed proposal you do run the risk that your target company will walk away with the analysis. But if you suspect that the company is untrustworthy, then I'd advise walking away before even building the analysis in the first place; just try getting paid on time from an untrustworthy company.

Insights can be worth more

By creating a very transparent, "give away the farm"-type document, SEOs empower themselves to have important discussions prior to signing a contract. Things like:

  • What are the business goals this company wants to focus on?
  • Who are the people they want to attract?
  • What products or pages are they focused on?

You’ll have to understand at least this much to set up appropriate targeting, so all the better to document this stuff beforehand. And remember, having these conversations is also an investment in your prospect’s time — and there's some psychology around getting your target company to invest in you. It's called "advancement" of the sale. By getting your prospect to agree to a small, clearly defined commitment, it pulls them further down the sales funnel.

In the case of research, you may choose to ask the client for permission to conduct further research and report on it at a specified time in the future. You can use this as an opportunity to anchor a price for what that research would cost, which frames the scope of service prices later on.

By giving away the farm, you'll start off the relationship as a trusted advisor. And even if you don’t get the job to do the SEO work itself, it's possible you can develop a retainer where you help your prospect manage digital marketing generally.

Prepping the farm for sale

It goes without saying, but making money from SEO requires having the right tools for the job. If you're brand-new to the craft, I suggest practicing by auditing a small site. (Try using the site audit template we provide in the site audit bootcamp.) Get comfortable with the tools, imagine what you would prioritize, and maybe even do some free work for a site to test out how long it takes to complete relatively small tasks.

Imagine you were going to approach that website and suggest changes. Ask yourself:

  • Who are they selling to?
  • What keywords and resources does this target user value?
  • What changes would you make that would improve search rank position for those terms?
  • What would you do first?
  • How long would it take? (In real human time, not starving-artist-who-never-sleeps time.)

Some of the tools that I find most helpful are:

  • Moz Pro Campaigns > Custom Reports. This is an easy one. Create a Moz Pro campaign (campaigns are projects that analyze the SEO performance of a website over time) and then select “Custom Reports” in the top-right of the Campaign interface. Select the modules you want to include — site crawl and keyword rankings against potential competitors are good ones — and then offer to send this report to your prospect for free. It's a lot harder for a customer to turn something off than it is to turn something on. Give away a custom report and then set up time to talk through the results on a weekly basis.
  • Builtwith.com. This free service allows you to investigate a number of attributes related to a website, including the marketing software installed. Similar to a WHOIS search, I use this to understand whether the prospect is overloaded with software or if they completely lack any marketing automation. This can be helpful for suggesting tools that will improve their insights immediately. Who better to help them implement those tools or provide a discount than you?
  • Keyword Explorer > Lists. Create a list in Keyword Explorer and look for the prevalence of SERP features. This can tell you a lot about what kinds of content are valuable to their potential visitor. Do images show up a lot? What about videos? These could be opportunities for your customer.
  • MozBar. Use the Page Analysis tab in MozBar to assess some of the website’s most important pages. Check page load speed in the General Attributes section. Also see if they have enticing titles and descriptions.
  • Site crawl. If you don’t have Moz Pro, I recommend downloading Screaming Frog. It can crawl up to 500 pages on a site for free and then allow you to export the results into a .csv file. Look for anything that could be blocking traffic to the site or reducing the chance that pages are getting indexed, such as 4XX series errors or an overly complex robots.txt file. Remedying these can be quick wins that provide a lot of value. If you start a Moz Pro campaign, you can see how these issues are reduced over time.

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